Moi! Olen Tomi, 26, ja tämä on treeniblogini. Jotkut kuulemma treenaavat peppuaan kesäkuntoon, minä taas lämmittelen mieltäni ensi talvea silmällä pitäen. Tämä blogi ei sisällä kyynisyyttä, halpaa ironiaa tai naljailua.
Tosi kiva on kiva, tosissaan.

tiistai 29. maaliskuuta 2011

Kirjakasa

Minulla on aina vähintään kolme kirjaa kesken. En saa kaikkia koskaan luettua, kolmen kirjan kohtalo jakautuu suurinpiirtein näin: yhden lukemisen lopetan kokonaan, toinen jää ikuisesti keskeneräiseksi ja kolmannen saan kahlattua loppuun.

Tällä hetkellä aktiivisessa selailussa on seuraavat teokset.

1 Lauri Kotilainen - Parempi lehtijuttu. Yritän skarpata kirjoittamisen suhteen yhtä "vapaa-ajan duuniprojektia" varten. Kotilaisen kirja on opettanut jo paljon, vaikken ole sitä kokonaan vielä lukenutkaan. Hyviä vinkkejä olen saanut monta, joitain olen hyödyntänyt tässä blogissakin.

2 Melody Beattie - Irti läheisriippuvuudesta. Miten lopetan muiden holhoamisen ja alan huolehtia itsestäni. Self help -klassikko. Vasta alkumetreillä. Tätä aihetta käsittelen varmastikin blogissa joskus tulevaisuudessa.

3 Eleanor Catton - Harjoitukset. Olen mukana muutaman ihmisen lukupiirissä, tämä kirja valittiin sitä varten. Lukupiirin kerta tuli ja meni, yksi paikalle saapunut oli saanut kirjan luettua. Kovasti kehuttu ja vaikuttaakin ihan hyvältä, mutta ei oikein sovellu lounastaukolukemistoksi. Kirja vaatisi pidempiä keskittymisen hetkiä.

4 Kimmo Jylhämö ja Hanna Kuusela (toim.) - Politiikkaa, idiootti! Vastakkainasetteluja Žižekin kanssa. Tämä taas sopii täydellisesti ruokailun yhteyteen. Ja vaalikevääseen. Filosofi Slavoj Žižek on oiva maailmanselittäjä.

Osa näistä jää varmasti taas lukematta, mutta en ota siitä minkäänlaista stressiä. Joskus jo ensimmäisestä sivusta saa jotakin irti!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...