Moi! Olen Tomi, 26, ja tämä on treeniblogini. Jotkut kuulemma treenaavat peppuaan kesäkuntoon, minä taas lämmittelen mieltäni ensi talvea silmällä pitäen. Tämä blogi ei sisällä kyynisyyttä, halpaa ironiaa tai naljailua.
Tosi kiva on kiva, tosissaan.

torstai 7. huhtikuuta 2011

Joogakoululaisen ensimmäinen päivä

"Olemme vastaanottaneet ilmoittautumisesi astangajoogan kurssille Annankadun joogasalille."
  kuva: Lewes Road Community Garden 


Menen tänä viikoloppuna Helsingin Astanga Joogakoulun alkeiskurssille. Kurssi alkaa tänään perjantaina info-osuudella, huomenna siis vasta päästään yllä olevan kuvan mukaisiin harjoitteisiin.
Tai tuskin päästään. Haen joogasta etupäässä jotain mielekästä fyysistä tekemistä, vetristyminen - tai ainakin vähempi jäykkyys - tulkoon sivutuotteena. Joskus teininä sain jalkani niskan taakse ilman isompia ongelmia. Nyt, varsinkin jatkuvan toimistotyön tuloksena, huomaan että selkäni on jäykkä ja niskalihakset jumissa.

Tuntuu vähän oudolta aloittaa ohjattua liikuntaa ja mennä kurssille. En ole aikuisiällä tällaista tehnyt koskaan. Sopiiko se minulle? Onko jooga minun lajini? Aikaisemmin olisin varmastikin jättänyt koko homman kokeilematta, mutta nyt elämässäni puhaltavat uudet tuulet. Enemmän, paremmin, iloisemmin!

Vähän jännittää, että mitä kurssi tuo tullessaan. Yritän pitää mielessä, että kyseessä on alkeiskurssi. Minun ei tarvitse osata mitään muuta kuin pitää mieleni (ja kehoni!) avoimena.

Ja tietysti mennä paikalle. Siinä minä olen hyvä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...